Bekijk onze veelgestelde vragen

Maatkast bestellen

  • Hebben jullie een showroom?

    We laten onze showroom graag bij je thuiskomen via onze opmeetservice! Een expert komt dan bij je langs met advies en tal van stalen. Daarnaast kun je ook gratis kleurstalen aanvragen. Zo hoeven wij niet te investeren in een winkel of showroom en kunnen we de voordeligste aanbieder blijven van maatkasten aan topkwaliteit.

    Wil je ons toch graag ontmoeten? Kom eens een praatje slaan tijdens Bis, Batibouw of een andere beurs!

  • Hoe bestel ik mijn maatkast?

    Simpel: via onze online configurator! Je ontwerpt zelf je droomkast in 3D, kiest de gewenste leverdatum en bestelt eenvoudig online.

    Wij bezorgen je een productietekening waarop je alles nog even grondig dient na te kijken. Good to go? Dan produceren we je maatkast en komt die supersnel jouw richting uit! Je installeert alles makkelijk dankzij de overzichtelijke montagehandleiding.

  • Hoe vraag ik een offerte aan?

    Bij het samenstellen van je ideale kast in de configurator zie je meteen de bijhorende prijs. Deze wordt onmiddellijk berekend op basis van de ingegeven afmetingen, indelingen, kleuren en handgrepen. Je hoeft dus nooit te wachten op een offerte!

    Vind je in de configurator niet helemaal wat je zoekt? Mail dan een schets van jouw droomkast met de gewenste indeling en afmetingen naar info@maatkastenonline.be. We bekijken graag hoe we je verder kunnen helpen!

  • Waar vind ik mijn factuur terug?

    Je kan je factuur raadplegen in je account onder 'Bestellingen'. Voor de factuur van je opmeetservice, kun je terecht in het gedeelte 'Opmeetservice' van je account.
    Als je vragen hebt over je factuur of deze niet kunt vinden, stuur dan een e-mail naar info@maatkastenonline.be.

  • Kan ik enkel deuren bestellen?

    Absoluut! Voor elke gesloten maatkast die je bij ons kocht, kan je achteraf vlot nieuwe deuren en paslatten bestellen. Zo pas je jouw kast vlot aan volgens de nieuwste trendkleuren – of volgens de grillen van je huisgenoten natuurlijk. 

    Om deuren en/of nieuwe paslatten te bestellen, stuur je een e-mail naar info@maatkastenonline.be en vermeld je het bestelnummer van je maatkast. Wij sturen je vervolgens een prijsopgave voor de productie en levering.

    Let op: Van een open dressing maak je niet zomaar een gesloten kast. Als je deuren aan een open kast wil toevoegen die door ons is geproduceerd, kun je deze wel bij ons bestellen. Houd er rekening mee dat deze deuren niet voorzien zullen zijn van scharnier-infrezingen.

    Werd je kast niet door ons geproduceerd, dan is het ook niet mogelijk om deuren bij ons te bestellen.

  • Kan ik extra panelen bestellen?

    Absoluut! Als je een maatkast bij ons bestelt, heb je de mogelijkheid om extra losse panelen, legplanken of een tablet toe te voegen aan je bestelling. Deze worden zorgvuldig afgewerkt aan de randen, passend bij je specifieke wensen.

    Je kunt ervoor kiezen om deze gelijktijdig met je bestelling te laten leveren:
    Geef dan bij je bestelling in het opmerkingenveld aan welke extra panelen je wilt bijbestellen en vergeet daarbij niet eventuele specificaties zoals afmetingen, dikte en kleur te vermelden.

    Of je kunt ze achteraf bijbestellen:
    Als je na de oorspronkelijke bestelling extra panelen wilt bestellen, stuur dan een e-mail naar info@maatkastenonline.be. Wij zullen je vervolgens een prijsopgave sturen voor de productie en levering van de extra items.

    Let op: Indien je nog nooit eerder een maatkast bij ons hebt besteld, is het helaas niet mogelijk om losse panelen te bestellen.

  • Kan ik een bureautablet bestellen?

    Ja! Als je een maatkast bij ons bestelt, kun je zeker een bureaublad of werkblad bijbestellen.

    Stuur hiervoor een e-mail naar info@maatkastenonline.be en we helpen je graag met het berekenen van de prijs en het eenvoudig online bestellen.

    Let op: Indien je nog nooit eerder een maatkast bij ons hebt besteld, is het helaas niet mogelijk om een los bureautablet te bestellen.

    Extra informatie:
    Onze standaardbladen zijn 36 mm dik voor extra stevigheid en duurzaamheid, en ze zijn beschikbaar in al onze kleuren. Een bureaublad kan maximaal 277 cm lang en 80 cm diep zijn, met afgewerkte zijkanten (met rechte hoeken). Bij langere bureaus wordt het blad in meerdere delen geleverd. Je moet zelf zorgen voor de bevestiging of versteviging, omdat dit afhangt van je unieke situatie.

    Wil je graag extra werkruimte creëren door het boventablet van een commode of ladekast te verlengen? Stuur hiervoor ook een e-mail naar info@maatkastenonline.be. We berekenen graag de meerkost voor jou en helpen je met plezier bij je bestelling.

De levering

  • Kan ik zelf de dag en het uur van de levering kiezen?

    Ja! In de configurator kan je zelf de leverdag van je droomkast kiezen. Die kan tot zes maanden na de besteldatum liggen. Eén week voor de levering krijg je een mail met het verwachte uur.

    Als de levering langer dan één uur duurt door vertraging die niet aan ons te wijten is, zijn we genoodzaakt om per begonnen kwartier € 10 extra aan te rekenen.

    Heb je nog vragen? Contacteer ons gerust via info@maatkastenonline.be.

  • Wat is de levertermijn?

    De geschatte leverdatum kan je zien in de configurator bij het ontwerp van je kast.

    Afhankelijk van de mate van drukte, varieert de levertijd van je maatkast gemiddeld tussen 3 en 10 weken. Ja, geloof het maar. We zijn de snelste maatwerkleverancier en daar zijn we trots op! Bovendien zijn we ook de trotse winnaar van de Logistic Champion award: een kwaliteitslabel rond snelheid en betrouwbaarheid voor de levering.


  • Wanneer kan ik mijn kast exact verwachten?

    We leveren van maandag tot zaterdag tussen 9 en 19 uur. Een half uur op voorhand krijg je een seintje van de chauffeur. Zo hoef je niet de hele dag op de levering te wachten.

    Als de levering langer dan één uur duurt door vertraging die niet aan ons te wijten is, zijn we genoodzaakt om per begonnen kwartier € 10 extra aan te rekenen.

  • Hoe gaat de levering in zijn werk?

    Een halfuurtje voor de geschatte aankomst geeft onze chauffeur je een seintje. Bij aankomst worden alle panelen los uitgeladen en netjes geleverd op het gelijkvloers. De elementen zijn bewust niet apart verpakt, dat is goed voor het milieu en jouw afval wordt tot een minimum beperkt!

    Om de leverkost zo laag mogelijk te houden, sturen wij maar één chauffeur op pad. Zorg jij voor een extra paar helpende handen tijdens het uitladen? Als de levering (het lossen van de panelen) langer dan één uur duurt door vertraging die niet aan ons te wijten is, dan zijn we genoodzaakt om per begonnen kwartier € 10 extra aan te rekenen.

    Lees alle informatie over leveringen hier nog even rustig na.

  • Waarom is de kast niet verpakt in een doos?

    Jouw unieke maatkast past niet in een standaarddoos. Elke kast wordt immers met de grootste zorg op maat gemaakt. De panelen hebben dus telkens verschillende vormen en maten en komen in verschillende hoeveelheden. Ons transport is zo opgebouwd dat alles veilig bij jou aankomt.

    We kiezen er ook bewust voor om met minder verpakking te werken. Want minder verpakking betekent minder afval: goed voor het milieu én voor jou! Je bespaart makkelijk zo’n € 110 aan verpakkingskosten en je hoeft achteraf het afval ook niet te verwerken. Win-win!

  • In welke landen kan ik een maatkast laten leveren?

    Wij leveren standaard in België en Nederland. In België is de levering gratis, voor Nederland bedraagt dit € 85,- (incl. btw) per maatkast.

    Woon je ergens anders en wil je toch graag een maatkast laten leveren? Dat begrijpen we! Contacteer ons via info@maatkastenonline.be en we bekijken de mogelijkheden.

  • Kunnen de kasten ook in een appartement worden geleverd?

    Wij leveren standaard op het gelijkvloers. Heb je een verhuislift geregeld? Dan kunnen we uiteraard afspreken om te leveren op het moment dat de verhuislift er is.

    Contacteer ons in dit geval twee weken op voorhand via info@maatkastenonline.be om alles te regelen. Zo komen je maatkasten vlot op hun eindbestemming!

Problemen of schade

  • Mijn kast is beschadigd, wat nu?

    We doen er alles aan om je snel en correct te helpen! Neem foto's van de beschadigde onderdelen + bijhorende etiketten en contacteer ons via aftersales@maatkastenonline.be zodat we voor een gepaste oplossing kunnen zorgen.

  • Er ontbreekt een onderdeel, wat nu?

    Contacteer ons via aftersales@maatkastenonline.be en wij zorgen dat het ontbrekende stuk snel jouw richting uitkomt!

  • Kan ik mijn kast retourneren?

    Maatkasten Online maakt enkel goederen op maat. Voor goederen die op maat gemaakt worden, is retourneren niet mogelijk.

Meten

  • Hoe meet ik de ruimte op?

    Gebruik een meetinstrument naar keuze en ga aan de slag met onze meettips! Een rolmeter of afstandsmeter met laser zijn twee toppers om eenvoudig en correct te meten. Meet telkens de diepte, hoogte en breedte op drie punten. Gebruik de kleinste waarde in centimeter als basis.

    Meet telkens van muur tot muur en van vloer tot plafond. Ons systeem houdt automatisch rekening met de nodige speling. Zijn er bepaalde obstakels (vensterbank, verlichting, radiatoren, …)? Vermeld ze bij je bestelling zodat we samen kunnen kijken voor de beste oplossing!

    Pro tip: Na de bestelling ontvang je een productietekening ter bevestiging. Controleer deze goed vooraleer je de bestelling definitief goedkeurt. Zo ben je zeker van het beste resultaat!

  • Hoe meet ik correct als mijn muren niet helemaal recht zijn?

    Muren die niet helemaal recht zijn, vormen geen enkel probleem! Meet van muur tot muur op drie plaatsen en neem de kleinst gemeten waarde. Wij voorzien automatisch de nodige speling.

    De schuinte van de muur vangen we op met paslatten. Deze latten sluiten links en rechts aan tegen de muur. Standaard maken we de paslatten 5 cm breed, maar hier kunnen we mee spelen.

    We raden twee opties aan:

    1. Bestel de paslatten op overmaat (breder dan 5 cm) en zaag ze thuis zelf bij.

    2. Laat de paslatten op maat naleveren (€ 79 incl. btw). Installeer eerst je kast en meet daarna de correcte maten voor de paslatten af. Mail die afmetingen naar aftersales@maatkastenonline.be en wij zorgen dat de paslatten snel je richting uitkomen!

  • Hoe meet ik correct als mijn vloer niet helemaal waterpas ligt?

    Een vloer die niet helemaal waterpas ligt, vormt geen enkel probleem. Jouw maatkast komt op een sokkel te staan met verstelbare pootjes. Deze kan je bijregelen zodat jouw maatkast 100% waterpas komt te staan.

    Meet de hoogte op drie plaatsen, en neem de kleinste afmeting. Meet van vloer tot plafond. Wij voorzien automatisch de nodige speling, handig toch!?

  • Komen jullie mijn kast opmeten?

    Dat kan zeker! Vraag je opmeetservice aan en onze expert komt bij je langs en meet alles nauwkeurig op. Daarnaast kun je ook rekenen op zijn advies over de ideale indeling, kleuren en handgrepen. Je ontvangt nadien een kant-en-klaar ontwerp van jouw maatkast(en). Deze persoonlijke service aan huis krijg je voor slechts € 89 (incl. btw).

  • In welke landen kan ik gebruikmaken van de opmeetservice?

    We werken voornamelijk in België, maar sinds kort reserveren we ook enkele dagen per maand voor onze klanten in Nederland. Vraag dus gerust een opmeetservice aan, maar houd rekening met mogelijks een iets langere doorlooptijd.

  • Wat is de diepte binnenafmeting van mijn kast?

    Om de diepte binnenafmeting te berekenen, trek je in totaal 4cm af van jouw gekozen diepte. We rekenen 2cm voor de deur en 2cm voor de rug. 

Monteren

  • Hoe kan ik mijn kast monteren?

    Onze montagehandleidingen zijn je ideale assistent! Alles wordt hierin stap voor stap en glashelder uitgelegd.

    Toch nog een vraag? Dan staan we voor je klaar! Mail naar aftersales@maatkastenonline.be of bel ons op weekdagen tussen 9 en 17 uur op +32 50 69 59 01.

  • Komen jullie mijn kast plaatsen?

    Nee, want we geloven dat jij het zelf kan! Ons plug-and-play systeem is de basis voor een vlotte montage. Doe daarbij onze montagehandleidingen en jouw positieve vibes als de garantie op een prachtige kast! Oh ja, een schroevendraaier, waterpas en boormachine zal je ook nodig hebben.

    Toch nog een vraag? Dan staan we voor je klaar! Mail naar aftersales@maatkastenonline.be of bel ons op weekdagen tussen 9 en 17 uur op +32 50 69 59 01.

Duurzaamheid

  • Zijn de maatkasten duurzaam?

    Jazeker! We gaan resoluut voor topkwaliteit en een lange levensduur. Het gebruikte plaatmateriaal wordt bij Unilin geproduceerd volgens de circulaire gedachte en ook op de verpakking hebben wij een duurzame kijk. We beperken de verpakking en het bijhorende afval immers tot een minimum.

  • Worden de kasten duurzaam geproduceerd?

    We werken zoveel als mogelijk met duurzame elementen. Het plaatmateriaal is van Unilin en wordt gemaakt uit vlaslemen (restproduct uit textielsector) in combinatie met PEFC & FSC gecertificeerd hout. Daarnaast werken we ook samen met Unilin om ons afval te verwerken tot nieuwe materialen en dus de CO2-impact te reduceren.

    Op onze eigen site besteden we ook veel aandacht aan het milieu en aan het welzijn van onze medewerkers. Onze productie is volledig voorzien van zonnepanelen.

Kwaliteit en garantie

  • Wat is schrijnwerkerskwaliteit?

    Onze kasten hebben dezelfde topkwaliteit als deze van een professionele schijnwerker. We werken met Blum-scharnieren met Soft-Close mechanisme, bekroonde Ta’Or Box lades, duurzaam plaatmateriaal van Unilin, kastruggen van 8 mm dik, … Hier lees je alles wat je moet weten over de onberispelijke kwaliteit.

  • Heb ik garantie op mijn kast?

    Je kunt rekenen op twee jaar garantie op jouw maatkast. Stel je gebreken of defecten vast binnen de twee jaar na levering? Dan herstellen of vervangen we de module helemaal gratis. Service op maat voor een kast op maat

  • Zijn de kasten waterbestendig?

    Een beetje water kan geen kwaad, maar je maatkast is niet geschikt voor zeer vochtige ruimtes zonder voldoende ventilatie.

Materialen

  • Wat zijn paslatten?

    Paslatten verbinden je kast links en/of rechts mooi met de muur. De latten liggen gelijk met de kastdeuren zodat jouw maatkast helemaal strak loopt van muur tot muur.

    Bovenaan jouw maatkast voorzien we een bovenpaslat (of opstopplafond) en onderaan een plint die voor de sokkel komt te staan. Zo is jouw maatkast perfect ingebouwd!

    Meer info over paslatten lees je op deze pagina.

  • Wat is de dikte van de legplanken?

    De legplanken zijn standaard 18 mm dik. Bij de kleuren Front White, Diamond Black, Seashell en Quartz kan je ook voor 25 mm kiezen. Ideaal om zware boeken op te etaleren!

  • Hoe dik is het gebruikte materiaal?

    Het plaatmateriaal van de maatkasten is 18 mm dik.

    De ultra-stevige kastruggen zijn 8 mm dik.

    De legplanken zijn standaard 18 mm dik. Bij de kleuren Front White, Diamond Black, Seashell en Quartz kan je ook voor 25 mm kiezen. Ideaal om zware boeken op te etaleren!

  • Hoe onderhoud ik mijn maatkasten?

    Glasreiniger en allesreiniger zijn je beste poetsbuddies! Gebruik ze in combinatie met een spons of microvezeldoek en wrijf je kast zachtjes in met cirkelvormige bewegingen. Laat het product maximaal 5 minuten z’n werk doen en spoel het oppervlak uitvoerig met lauw water. Veeg het oppervlak ten slotte droog en laat je kast streeploos stralen!

    Let op: Gebruik nooit bijtende of schurende producten. Ook producten met waterstofperoxide of afwasmiddel zijn te vermijden. Ze kunnen je kast immers beschadigen of vlekken achterlaten.

  • Uit welk plaatmateriaal worden de kasten gemaakt?

    Je maatkast wordt vervaardigd uit duurzaam plaatmateriaal (melamine) van Unilin. Deze platen zijn krasbestendig, kleurvast, antibacterieel en onderhoudsvriendelijk. Je kan kiezen uit 23 verschillende kleuren en houtstructuren.

    Melamine heeft een hoge persgraad en bestaat uit vezels. Dit materiaal is flexibel en bij trillingen zullen de verbindingen niet scheuren. Trillingen zullen geabsorbeerd worden. 

    Voor de buitenafwerking van jouw kast kan je ook kiezen voor MDF, in een vlakke versie of met lijntjes (U-groeven). MDF heeft reeds een witte lakdraagfolie en kan je zelf schilderen in een kleur naar keuze.

  • Zijn de legplanken in hoogte verstelbaar?

    Jazeker! Alle zijwanden van de kasten zijn voorzien van subtiele rijboringen (3 mm). Zo kies je makkelijk de gewenste hoogte van jouw legplanken en kledijbar. De hoogte van je kledijlift en de lades ligt wel vast.

  • Zijn er standaard paslatten voorzien?

    Ja, paslatten zorgen immers voor een perfect afgewerkt resultaat! Je bevestigt ze tijdens de laatste stap van de montage. Bij het meten hoef je hier zelf geen rekening mee te houden, onze configurator doet dat in jouw plaats! We voorzien standaard paslatten van 5 cm, maar je kunt ze in de configurator makkelijk breder of smaller maken. Ook zelf op maat zagen of laten naleveren is mogelijk – extra handig bij schuine muren!

    Bovenaan jouw maatkast voorzien we een bovenplint (of opstopplafond) van standaard 3 cm, onderaan komt een plint van 8 cm voor de sokkel. Ook deze twee kun je makkelijk zelf aanpassen in de configurator.

  • Wat is een sokkel?

    Een sokkel is de bodemplank die jouw maatkast draagt. Deze ultra-stevige plank heeft verstelbare draaipootjes waardoor je de kast heel eenvoudig waterpas kan zetten. Heb je een zwevende kast besteld? Dan is er geen sokkel nodig.

  • Hoe hoog staat de sokkel?

    De sokkel wordt standaard op 8 cm hoogte geplaatst. Zo houden we rekening met de standaardhoogte van plinten tegen de muren. Komen je plinten hoger? Geef dit zeker mee als opmerking op het einde van het bestelproces.

  • Bestaat er een RAL-kleur voor mijn gekozen kleur?

    Niet alle decoren hebben een bijpassend RAL-kleur. We raden je aan om met je kleurstaal naar de plaatselijke schilderwinkel te gaan. 

Kleuren en handgrepen

  • Kan ik mijn eigen handgrepen gebruiken?

    Absoluut! Wij zijn fan van een eigen twist voor je maatkasten. Laat je ons wel even weten bij je bestelling dat je zelf handgrepen voorziet? Dan zorgen wij voor deuren zonder voorgeboorde gaatjes. Contacteer ons gerust via info@maatkastenonline.be voor meer informatie.

  • Uit welke kleuren kan ik kiezen?

    Je kan kiezen uit 23 verschillende effen tinten en houtstructuren. Of ga voor MDF dat je kan schilderen in een kleur naar keuze! Zie je de kleuren graag eens in het echt? Vraag gerust je gratis kleurstalen aan!

  • Moet ik betalen voor kleurstalen?

    Nee hoor! Wij sturen de gewenste stalen gratis naar je op.

  • Wanneer ontvang ik mijn kleurstalen?

    We versturen de kleurstalen op de eerstvolgende werkdag met Bpost. Je mag ze daarna binnen 1 à 2 weken bij je thuis verwachten.

Type kasten en mogelijkheden

  • Zijn alle kasten volledig op maat?

    Absoluut! We hebben onze naam immers niet gestolen. Elke kast wordt volledig op maat gemaakt, zonder vervelende standaardafmetingen.

  • Welke maatkasten kan ik ontwerpen?

    Alle maatkasten van jouw dromen! Schuine zijkanten of schuine achterwanden? Staand of zwevend? Ingebouwd of vrijstaand? Alles is mogelijk!

    We maken graag deze types maatkasten voor jou:

    • Dressing op maat
    • Opbergkast op maat
    • Commode op maat
    • Tv-meubel op maat
    • Trapkast op maat
    • Zitbank op maat
    • Livingkast op maat
    • Wandcombinatie kast op maat
    • Vestiairekast op maat
    • Schoenenkast op maat
    • Waskast op maat
    • Eiland op maat
    • Dressoir op maat
    • Toiletkast op maat
    • Elektriciteits- of techniekenkast op maat
    • Bureaukast op maat
    • Bergkast op maat
    • Garagekast op maat
    • Bergingkast op maat

    Of combineer verschillende types voor jouw ideale kastenwand of interieurinrichting. Jij bent de designer!

  • Wat is een vrijstaande kast?

    Een vrijstaande kast staat links en rechts vrij van de muur. De kast wordt aan beide zijden mooi afgewerkt met tegenzetzijden.

  • Wat is een halfvrijstaande kast?

    Een halfvrijstaande kast sluit met één zijde aan tegen de muur. De andere zijde staat vrij en wordt afgewerkt met een tegenzetzijde.

  • Wat is een zwevende kast?

    Een zwevende kast of hangkast wordt bevestigd aan de muur en raakt de grond dus niet. Wij voorzien het nodige beslag om de kast op te hangen. Wil je de kast hoog hangen? Dan kunnen we de zichtbare onderkant mooi afwerken. Laat dit zeker weten in het bestelproces.

  • Kan ik een hoekkast op maat laten maken?

    Yes! Onze configurator helpt je op weg om vlot een L-vormige kast te ontwerpen

  • Kan ik een kast ontwerpen die niet in de configurator zit?

    Mail een schets van jouw droomkast met de gewenste indeling en afmetingen naar info@maatkastenonline.be. We bekijken graag hoe we je verder kunnen helpen!

  • Hebben jullie ook standaardkasten?

    Nee, wij houden niet van standaard. Alle kasten zijn op maat gemaakt volgens jouw wensen. In de configurator kies je de perfecte maat, kleur en handgrepen. Wij vervaardigen de kast, jij zet hem eenvoudig zelf in elkaar.

  • Maken jullie keukenkasten?

    Klassieke keukenkasten maken wij niet. Keukens bestaan doorgaans immers uit een aantal standaardmodules waarin de toestellen verwerkt zijn. Wil je een extra opbergkast of toffe opbergbank voor je keuken? Dan ben je hier uiteraard wel aan het goede adres!

  • Maken jullie badkamerkasten?

    Ja, op voorwaarde dat de badkamer voldoende geventileerd wordt. In te vochtige ruimtes kies je beter voor een ander type kasten. Onze maatkasten zijn ideaal als toiletkast of als opbergkast indien die niet vlak naast de douche of het bad staat. Wil je in onze configurator een lavabomeubel maken? Dat kan zeker, voorzie dan wel zelf de openingen voor de lavabo en afvoer.

  • Kan ik mijn kast mee verhuizen?

    Ingebouwde kasten kan je niet mee verhuizen. Weet je nu al dat je jouw maatkasten later een nieuwe thuis wil geven? Ga dan voor een vrijstaande kast met twee afgewerkte zijkanten. Zo neem je die makkelijk overal mee!

  • Welke accessoires kan ik kiezen voor mijn kast?

    Duurzaam maatwerk is onze prioriteit. Daarom houden we ons aanbod accessoires bewust klein, maar wel uiterst kwalitatief! Je vindt hier accessoires zoals kledijliften, kledijbars, legplanken en natuurlijk de bekroonde Ta’Or Box lades.

  • Waarom kan ik niet voor schuifdeuren kiezen?

    We bieden bewust alleen draaideuren aan. Je installeert ze vlot én ze behouden te allen tijde hun vorm!

  • Zijn spiegeldeuren een optie?

    Wij bieden geen spiegeldeuren aan, maar je kan gerust zelf een spiegel voorzien aan één van de deuren. Geef je wensen daaromtrent mee tijdens het bestelproces, dan zorgt ons productieteam voor een extra verstevigend scharnier aan deze deur.

  • Is het mogelijk om kabeldoorvoer gat te voorzien in de kast?

    Neen. Maatkasten Online biedt dit niet aan. We raden aan om dit thuis ter plaatse te voorzien tijdens het moment van installatie. Zo kan het gat nauwkeurig op de correcte plaats geboord worden. Je kunt dit heel eenvoudig voorzien door een decoupeerzaag te gebruiken of een klokboortje. 

  • Kan ik verlichting in mijn kast voorzien?

    Wil je LED-verlichting toevoegen aan je maatkast? Dat kan! Als je zelf de verlichting regelt, maken wij een speciale uitsparing aan de binnenkant van je kast zodat je de verlichting eenvoudig kunt installeren.

    Bij het plaatsen van je bestelling, vermeld dan dat je een uitsparing (infresing) wenst voor LED-verlichting. Geef de afmetingen van je LED-strip door en geef aan aan welke zijde(n) van de kast je de verlichting wilt hebben.

    Bijvoorbeeld:

    LED-verlichting:

    • Diepte: 10 mm
    • Breedte: 18 mm

    Plaats:

    • Dubbele module: links en rechts
    • Enkele module: links

    De extra kost voor deze uitsparing is €12 exclusief btw per zijde*.
    Jij zorgt voor de verlichting, en wij maken graag de uitsparing voor je.

    *Houd er rekening mee dat deze prijs kan variëren. Neem contact op via info@maatkastenonline.be voor de meest recente prijsinformatie.

Mijn bestelling

  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

    Dat kan je in je account bij 'bestellingen'.

    Je wordt uiteraard ook via mail op de hoogte gehouden van je bestelling, productietekening en levering.

  • Wanneer mag ik mijn productietekening ontvangen?

    Je ontvangt de productietekening van je kast(en) 1 à 2 weken voor de levering. De controle op de productietekening dient om super zeker te zijn van je afmetingen. We bestellen echter al de materialen (zoals decoren en beslag) zodra we je bestelling ontvangen, nog voordat de productietekening is goedgekeurd. Dit stelt ons in staat om de levertermijn van jouw kast(en) te garanderen.

  • Waar kan ik mijn factuur terugvinden?

    Je kan je factuur raadplegen in je account onder 'Bestellingen'. Voor de factuur van je opmeetservice, kun je terecht in het gedeelte 'Opmeetservice' van je account.
    Als je vragen hebt over je factuur of deze niet kunt vinden, stuur dan een e-mail naar info@maatkastenonline.be

  • Waar kan ik mijn leveradres wijzigingen van mijn bestelling?

    Heb je reeds een bestelling geplaatst en moet het leveradres gewijzigd worden? Stuur dan een mail naar info@maatkastenonline.be. Ons team zal dan het nodige doen om jullie adres te verwerken.

  • Mijn betaling is mislukt, wat nu?

    Indien jouw betaling mislukt is, controleer je best even het daglimiet van jouw kaart. Lukt dit alsnoch niet, neem je best contact op met klantenservice en stuur je een mailtje naar info@maatkastenonline.be

    Wanneer wij je betaling hebben ontvangen, zullen wij je bestelling zo snel mogelijk verwerken.  

    Deze niet-betaalde bestelling beschouwen we als geannuleerd. Staat jouw bestelling nog open omdat jullie hebben gekozen voor SEPA overschrijving, dan heb je 10 dagen de tijd om jouw bestelling te voldoen.

Betalen

  • Hoe kan ik betalen?

    Wij accepteren diverse betaalmethodes: Bancontact, iDEAL & QR-code, Paypal, Sepa (overschrijving), kredietkaarten, Belfius & KBC.

  • Kan ik betalen bij levering?

    Nee, je betaalt je maatkast online tijdens het bestelproces.

  • Waar vind ik mijn factuur terug?

    Je kan je factuur raadplegen in je account onder 'Bestellingen'. Voor de factuur van je opmeetservice, kun je terecht in het gedeelte 'Opmeetservice' van je account.
    Als je vragen hebt over je factuur of deze niet kunt vinden, stuur dan een e-mail naar info@maatkastenonline.be.

  • Mijn betaling is mislukt, wat nu?

    Indien jouw betaling mislukt is, controleer je best even het daglimiet van jouw kaart. Lukt dit alsnoch niet, neem je best contact op met klantenservice en stuur je een mailtje naar info@maatkastenonline.be

    Wanneer wij je betaling hebben ontvangen, zullen wij je bestelling zo snel mogelijk verwerken.  

    Deze niet-betaalde bestelling beschouwen we als geannuleerd. Staat jouw bestelling nog open omdat jullie hebben gekozen voor SEPA overschrijving, dan heb je 10 dagen de tijd om jouw bestelling te voldoen.

  • Zijn de prijzen inclusief btw?

    Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw. 

    Bij het bestellen via onze website, kan je bij het invoeren van de gegevens kiezen voor particulier of zakelijk. Als je hier kiest voor zakelijk, kan je de bedrijfsgegevens invoeren die op de factuur moeten komen te staan. De btw staat altijd gespecificeerd op onze facturen.

Mijn opmeting

  • Hoe pas ik het ontwerp van de opmeetexpert aan?

    Wanneer de opmeetexpert jouw kasten heeft toegevoegd aan jouw account, ontvang je hier automatisch een mailtje van. Via deze link, kom je meteen op jouw opgemeten kasten terecht. 

    of 

    1. Ga naar je account en kies voor 'mijn bewaarde maatkasten' 
    2. Klik op de optie bewerken
    3. Ga terug in de stappen door op het pijltje onderin te klikken
    4. Pas het ontwerp waar nodig. 

    Opgelet: We raden niet aan om afmetingen te wijzigen die de opmeetexpert voor jullie heeft ingevoerd.

  • Wanneer wordt ik gecontacteerd na het indienen van een opmeetaanvraag?

    Binnen de 10 werkdagen, ontvang je een mailtje of telefoontje van onze opmeetexpert om jouw opmeetafspraak vast te leggen.

Staat je vraag er niet tussen?

Contacteer dan onze klantenservice. We helpen je met veel plezier verder!